Τίτλος Προγράμματος
Diploma in Business Coaching
- Ενότητες: 9 + άλλο περιεχόμενο (other content), 10 συνολικά εκπαιδευτικές ενότητες
- Διάρκεια: 62,5 ώρες σύγχρονης εκπαίδευσης (25 διαδικτυακές συναντήσεις των 2,5 ωρών η κάθε μια). Κατά τη διάρκεια της θεωρίας θα υλοποιούνται οι παρατηρούμενες συνεδρίες (5) και το mentoring (15,5 ώρες) με προφορική και γραπτή ανατροφοδότηση από τον Mentor Coach - Αξιολογητή της Απόδοσης. Συνολικές ώρες: 78 (θεωρία συν mentoring) συν 5 παρατηρούμενες συνεδρίες.
- Γλώσσα: Ελληνική
- Μέθοδος παράδοσης: Μέσω πλατφόρμας, online
- Εκπαιδευτές: Νάσος Φωτόπουλος PCC, Ελένη Ορφανού PCC
- Mentor Coaches - Αξιολογητές Απόδοσης: Νάσος Φωτόπουλος PCC, Βιολέττα Ψωφάκη PCC
Πίνακας Περιεχομένων
Σε ποιους απευθύνεται
- Όλους όσους ενδιαφέρονται να γίνουν επαγγελματίες Business Coaches και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που ασκούν ηγεσία και σε ελεύθερους επαγγελματίες
- Coaches που αναζητούν ένα niche και τους καλύπτει το Business Coaching
- Coaches που χρειάζονται CCEU’s για την απόκτηση ή ανανέωση της διαπίστευσής τους
Γενικό όραμα και στόχοι του προγράμματος
Το γενικό όραμα του πιστοποιημένου από την ICF ως Level 1 προγράμματος Diploma in Business Coaching είναι, οι συμμετέχοντες σπουδαστές, να αποκτήσουν τις απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες και τη δεοντολογία ενός επαγγελματία Business Coach, που να μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην παγκόσμια αγορά, να υποστηρίζει τους πελάτες του, να στοχοθετούν, να ανακαλύπτουν το όραμά τους, να ξεπερνούν εμπόδια, να αναλαμβάνουν την ευθύνη της επίτευξης των στόχων τους, να υλοποιούν το σχέδιο και τα βήματα δράσης τους, να αξιοποιούν τις μαθησιακές τους εμπειρίες, να αναπτύσσονται και να εξελίσσονται ως άνθρωποι.
Οι στόχοι του προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες σπουδαστές, να γνωρίσουν, να μάθουν και να τηρούν τον κώδικα δεοντολογίας και επαγγελματικών προτύπων της ICF, να γνωρίσουν, να μάθουν και να επιδεικνύουν στις συνεδρίες με τους πελάτες τους όλες τις δεξιότητες της ICF, να γνωρίσουν, να μάθουν και να χρησιμοποιούν προσεγγίσεις, εργαλεία και μοντέλα κατάλληλα για τους πελάτες τους, να μάθουν τι είναι και ποιες οι ICF δεξιότητες του team και group coaching και πως αυτές επιδεικνύονται, να μάθουν τι είναι και πως αξιοποιείται το action learning στις επιχειρήσεις και στους οργανισμούς, τι είναι πως αξιοποιείται το mentoring, το mentor coaching και το coaching supervision.
Ενότητες του προγράμματος
Το πρόγραμμα αποτελείται από τις παρακάτω 10 ενότητες:
Ενότητα 1η : Εισαγωγή στο Coaching και στον Κώδικα Δεοντολογίας και Επαγγελματικών Προτύπων σύμφωνα με τη Διεθνή Ομοσπονδία Coaching (International Coaching Federation – ICF)
Περιγραφή ενότητας: Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε: την ιστορία του coaching, τον ορισμό του coaching, την αξία του, που απευθύνεται, πως λειτουργεί, τι πετυχαίνουμε, τι δεν είναι coaching, επιρροές του coaching, είδη coaching, βασικές αρχές του coaching και του business coaching, τον κώδικα δεοντολογίας και επαγγελματικών προτύπων της ICF, δηλαδή την εισαγωγή, τους βασικούς ορισμούς, τις βασικές αξίες και τις αρχές δεοντολογίας, τα δεοντολογικά πρότυπα και τη διακήρυξη της ICF.
Ώρες ενότητας: 5
Βασικές δεξιότητες που διδάσκονται: Demonstrates Ethical Practice.
Μέθοδος βασικής παράδοσης: Η μέθοδος παράδοσης της ενότητας γίνεται on line σύγχρονα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και στηρίζεται α) στην εκπαίδευση ενηλίκων και σε ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως: εισήγηση, παρουσιάσεις, συζήτηση, καταιγισμό ιδεών, υποβολή ερωτήσεων, παίξιμο ρόλων, ομάδες εργασίας, πρακτική άσκηση, αναστοχασμός, αυτοαξιολόγηση και β) στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση.
Ενότητα 2η: Επιδεικνύει δεοντολογική πρακτική (Demonstrates Ethical Practice)
Περιγραφή ενότητας: Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε πως ο coach χρειάζεται να επιδεικνύει ακεραιότητα και ειλικρίνεια με τους πελάτες, τους χορηγούς και τα σχετικά ενδιαφερόμενα μέρη, πως να είναι ευαισθητοποιημένος με τις εμπειρίες, τις αξίες και τις πεποιθήσεις των πελατών, να δείχνει σεβασμό στους πελάτες, τους χορηγούς και τα σχετικά μέρη, να τηρεί τον κώδικα δεοντολογίας της ICF και τις βασικές της αξίες, να διατηρεί την εμπιστευτικότητα, να διατηρεί τις διακρίσεις μεταξύ coaching, συμβουλευτικής, ψυχοθεραπείας και άλλων επαγγελμάτων υποστήριξης και να παραπέμπει τους πελάτες σε άλλους επαγγελματίες υποστήριξης, ανάλογα με την περίπτωση.
Ώρες ενότητας: 5
Βασικές δεξιότητες που διδάσκονται: Demonstrates Ethical Practice.
Μέθοδος βασικής παράδοσης: Η μέθοδος παράδοσης της ενότητας γίνεται on line σύγχρονα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και στηρίζεται α) στην εκπαίδευση ενηλίκων και σε ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως: εισήγηση, παρουσιάσεις, συζήτηση, καταιγισμό ιδεών, υποβολή ερωτήσεων, παίξιμο ρόλων, ομάδες εργασίας, πρακτική άσκηση, αναστοχασμός, αυτοαξιολόγηση και β) στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση.
Ενότητα 3η: Ενσωματώνει μια νοοτροπία coaching (Embodies a Coaching Mindset)
Περιγραφή ενότητας: Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε πως ο Coach αναπτύσσει και διατηρεί μια νοοτροπία ανοιχτή, περίεργη, ευέλικτη και επικεντρωμένη στον πελάτη. Πως αποκτά επίγνωση και πως την αξιοποιεί στις συνεδρίες με τον πελάτη. Πως αναγνωρίζει και διαχειρίζεται τα συναισθήματά του. Θα εξετάσουμε τι είναι η συναισθηματική νοημοσύνη ή νοημοσύνη της καρδιάς, τι είναι η διαίσθηση και πως ο coach μπορεί να την χρησιμοποιεί στις συνεδρίες του.
Ώρες ενότητας: 5
Βασικές δεξιότητες που διδάσκονται: Embodies a Coaching Mindset
Μέθοδος βασικής παράδοσης: Η μέθοδος παράδοσης της ενότητας γίνεται on line σύγχρονα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και στηρίζεται α) στην εκπαίδευση ενηλίκων και σε ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως: εισήγηση, παρουσιάσεις, συζήτηση, καταιγισμό ιδεών, υποβολή ερωτήσεων, παίξιμο ρόλων, ομάδες εργασίας, πρακτική άσκηση, αναστοχασμός, αυτοαξιολόγηση και β) στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση.
Ενότητα 4η: Δημιουργεί και διατηρεί συμφωνίες (Establishes and Maintains Agreements)
Περιγραφή ενότητας: Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε τι περιλαμβάνει η συμφωνία (agreement) coaching με τον πελάτη και όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, τη γραπτή και την προφορική συμφωνία, τις εισαγωγικές ερωτήσεις που κάνουμε στον πελάτη, όρους της συμφωνίας και τις υποχρεώσεις των μερών, το ρόλο, τα χαρακτηριστικά του coach και τις βασικές αρχές του. Ποια η σημασία της δοκιμαστικής συνεδρίας μεταξύ πελάτη coach όσον αφορά τη συμβατότητα, τη δέσμευση κ.λπ.
Ώρες ενότητας: 2,5
Βασικές δεξιότητες που διδάσκονται: Establishes and Maintains Agreements
Μέθοδος βασικής παράδοσης: Η μέθοδος παράδοσης της ενότητας γίνεται on line σύγχρονα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και στηρίζεται α) στην εκπαίδευση ενηλίκων και σε ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως: εισήγηση, παρουσιάσεις, συζήτηση, καταιγισμό ιδεών, υποβολή ερωτήσεων, παίξιμο ρόλων, ομάδες εργασίας, πρακτική άσκηση, αναστοχασμός, αυτοαξιολόγηση και β) στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση.
Ενότητα 5η: Καλλιεργεί εμπιστοσύνη και ασφάλεια (Cultivates Trust and Safety)
Περιγραφή ενότητας: Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε τη σημασία της εμπιστοσύνης, της αξιοπιστίας σε σχέση με τον εαυτό μας, τους πελάτες μας και την ίδια τη διαδικασία του coaching. Την αναγκαιότητα καλλιέργειας από τον coach ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος που παράγει εμπιστοσύνη, σεβασμό και οικειότητα με τον πελάτη. Θα εξετάσουμε το ακρωνύμιο BRAVING και πως αυτό εκφράζει τις ιδιότητες που συμβάλλουν στην οικοδόμηση και τη διατήρηση της εμπιστοσύνης στις σχέσεις μας με τους άλλους.
Ώρες ενότητας: 5
Βασικές δεξιότητες που διδάσκονται: Cultivates Trust and Safety
Μέθοδος βασικής παράδοσης: Η μέθοδος παράδοσης της ενότητας γίνεται on line σύγχρονα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και στηρίζεται α) στην εκπαίδευση ενηλίκων και σε ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως: εισήγηση, παρουσιάσεις, συζήτηση, καταιγισμό ιδεών, υποβολή ερωτήσεων, παίξιμο ρόλων, ομάδες εργασίας, πρακτική άσκηση, αναστοχασμός, αυτοαξιολόγηση και β) στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση.
Ενότητα 6η: Διατηρεί Παρουσία (Maintains Presence)
Περιγραφή ενότητας: Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε: τι σημαίνει και πως επιτυγχάνεται η παρουσία coaching. Ποιο το αντίκτυπο στη σχέση Coaching όταν υπάρχει παρουσία. Πως με την παρουσία του ο coach επιτρέπει στον πελάτη του να είναι ο αυθεντικός αληθινός του εαυτός.
Ώρες ενότητας: 2,5
Βασικές δεξιότητες που διδάσκονται: Maintains Presence
Μέθοδος βασικής παράδοσης: Η μέθοδος παράδοσης της ενότητας γίνεται on line σύγχρονα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και στηρίζεται α) στην εκπαίδευση ενηλίκων και σε ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως: εισήγηση, παρουσιάσεις, συζήτηση, καταιγισμό ιδεών, υποβολή ερωτήσεων, παίξιμο ρόλων, ομάδες εργασίας, πρακτική άσκηση, αναστοχασμός, αυτοαξιολόγηση και β) στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση.
Ενότητα 7η: Ακούει Ενεργητικά (Listens Actively)
Περιγραφή ενότητας:Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε: τα 5 επίπεδα ακρόασης, τι χρειάζεται ως coaches να κάνουμε στις συνεδρίες με τον πελάτη, δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτύξει ο coach για να λειτουργεί ως ενεργητικός ακροατής, τι είναι η ενσυναίσθηση και πως επιτυγχάνεται.
Ώρες ενότητας: 5
Βασικές δεξιότητες που διδάσκονται: Listens Actively
Μέθοδος βασικής παράδοσης: Η μέθοδος παράδοσης της ενότητας γίνεται on line σύγχρονα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και στηρίζεται α) στην εκπαίδευση ενηλίκων και σε ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως: εισήγηση, παρουσιάσεις, συζήτηση, καταιγισμό ιδεών, υποβολή ερωτήσεων, παίξιμο ρόλων, ομάδες εργασίας, πρακτική άσκηση, αναστοχασμός, αυτοαξιολόγηση και β) στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση.
Ενότητα 8η: Προκαλεί Επίγνωση (Evokes Awareness)
Περιγραφή ενότητας: Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε: τι προσφέρουν οι ερωτήσεις, τι καταφέρνουν, ποιες θεωρούνται δυναμικές ερωτήσεις στο coaching, τι σημαίνει να έχω επίγνωση, πως μπορώ να την αναπτύξω, τι είναι η αυτό-επίγνωση, τι είναι η ενσυνειδητότητα και πως δημιουργώ επίγνωση στον πελάτη. Τι είναι η άμεση επικοινωνία, πως επιτυγχάνεται, τι είναι η ανατροφοδότηση (feedback), γιατί δίνουμε feedback, τι προϋποθέτει, διαφορές επίκρισης και feedback, πως δημιουργούμε αρμονική σχέση με τον πελάτη μέσω της άμεσης επικοινωνίας.
Ώρες ενότητας: 10
Βασικές δεξιότητες που διδάσκονται: Evokes Awareness
Μέθοδος βασικής παράδοσης: Η μέθοδος παράδοσης της ενότητας γίνεται on line σύγχρονα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και στηρίζεται α) στην εκπαίδευση ενηλίκων και σε ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως: εισήγηση, παρουσιάσεις, συζήτηση, καταιγισμό ιδεών, υποβολή ερωτήσεων, παίξιμο ρόλων, ομάδες εργασίας, πρακτική άσκηση, αναστοχασμός, αυτοαξιολόγηση και β) στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση.
Ενότητα 9η: Διευκολύνει την ανάπτυξη του πελάτη (Facilitates Client Growth)
Περιγραφή ενότητας: Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε: πόσο σημαντικό είναι για τον πελάτη, να κάνουμε εξερεύνηση επιλογών, ιδεών, λύσεων, δυνατοτήτων, ευκαιριών, ενεργειών, καθορισμός και σχεδιασμός αυτών, με σκοπό την ανάληψη δράσης από τον πελάτη. Θα εξετάσουμε τι είναι και πως επιτυγχάνεται η στοχοθεσία, τη δημιουργία S.M.A.R.T. στόχων, τη δημιουργία και διατήρηση ενός αποτελεσματικού πλάνου με τον πελάτη. Θα εξετάσουμε: τη διαχείριση της προόδου του πελάτη, το σχεδιασμό τρόπων ανάληψης ευθύνης του πελάτη, την προώθηση της αυτό-πειθαρχίας του πελάτη, την επανεξέταση του σχεδίου δράσης και των μαθησιακών εμπειριών του (learning experience).
Ώρες ενότητας: 10
Βασικές δεξιότητες που διδάσκονται: Facilitates Client Growth
Μέθοδος βασικής παράδοσης: Η μέθοδος παράδοσης της ενότητας γίνεται on line σύγχρονα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και στηρίζεται α) στην εκπαίδευση ενηλίκων και σε ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως: εισήγηση, παρουσιάσεις, συζήτηση, καταιγισμό ιδεών, υποβολή ερωτήσεων, παίξιμο ρόλων, ομάδες εργασίας, πρακτική άσκηση, αναστοχασμός, αυτοαξιολόγηση και β) στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση.
Πρόσθετο περιεχόμενο (other content)
Περιγραφή: Θα εξετάσουμε α) προσεγγίσεις coaching όπως: την προσέγγιση coaching με εστίαση στη λύση και την προσέγγιση NLP, β) εργαλεία του coach όπως: ο τροχός της επιχείρησης, οι τροχοί ικανοτήτων, το εργαλείο SWOT Analysis, η κλίμακα Cantril, η ερώτηση θαύμα, το εργαλείο ανάκλησης προηγούμενων θετικών εμπειριών, το εργαλείο της οπτικοποίησης, το εργαλείο της χρονοκάψουλας, η ανατροφοδότηση 360° και το παράθυρο Johari, γ) τι είναι τα μοντέλα coaching, ποια τα οφέλη τους, τα μοντέλα GROW, TGROW, GROWME, CLEAR, OSCAR, STEER, τα 6 καπέλα σκέψης, το μοντέλο SOAR LIKE AN EAGLE, το μοντέλο 4Ds for Focused and Impactful Leadership, το μοντέλο ABCDE, δ) τι είναι το Team και τι το Group Coaching, διαφορές, πως δουλεύουμε με ομάδες, τι είναι το Action Learning και πως αξιοποιείται, και ε) τι είναι το Mentoring, ποιος ο ρόλος του Mentor, διαφορές Coaching και Mentoring, τι είναι και τι προσφέρει το Mentor Coaching, τι είναι και τι προσφέρει το Coaching Supervision, ποια τα καθήκοντα, τα χαρακτηριστικά και οι δεξιότητες του ICF Mentor Coach.
Ώρες ενότητας: 12,5
Μέθοδος βασικής παράδοσης: Η μέθοδος παράδοσης της ενότητας γίνεται on line σύγχρονα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και στηρίζεται α) στην εκπαίδευση ενηλίκων και σε ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως: εισήγηση, παρουσιάσεις, συζήτηση, καταιγισμό ιδεών, υποβολή ερωτήσεων, παίξιμο ρόλων, ομάδες εργασίας, πρακτική άσκηση, αναστοχασμός, αυτοαξιολόγηση και β) στην αυτοκατευθυνόμενη μάθηση.
Αριθμός ωρών επικοινωνίας των φοιτητών που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα
62,5 ώρες σύγχρονης on-line επικοινωνίας από την ενότητα 1 έως και την ενότητα 9 και το άλλο περιεχόμενο (10η ενότητα) συν 5 ώρες Παρατηρούμενες συνεδρίες Coaching (Observed Coaching sessions), συν 15,5 ώρες Mentoring, συνολικά 83 ώρες.
Μαθησιακοί Στόχοι
Οι μαθησιακοί στόχοι του προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες σπουδαστές στο πιστοποιημένο πρόγραμμα Diploma in Business Coaching από την ICF ως Level 1, να γνωρίσουν, να μάθουν και να τηρούν τον κώδικα δεοντολογίας και επαγγελματικών προτύπων της ICF, να γνωρίσουν, να μάθουν και να επιδεικνύουν στις συνεδρίες με τους πελάτες τους όλες τις δεξιότητες της ICF, να γνωρίσουν, να μάθουν και να χρησιμοποιούν προσεγγίσεις, εργαλεία και μοντέλα κατάλληλα για τους πελάτες τους, να μάθουν τι είναι και ποιες οι ICF δεξιότητες του team και group coaching και πως αυτές επιδεικνύονται, να μάθουν τι είναι και πως αξιοποιείται το action learning στις επιχειρήσεις και στους οργανισμούς, τι είναι πως αξιοποιείται το mentoring, το mentor coaching και το coaching supervision.
Μέχρι το τέλος του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:
- Αποκτήσουν μια σαφή και ξεκάθαρη κατανόηση της θεωρίας και της μεθοδολογίας του Coaching.
- Αναπτύξουν και να επιδεικνύουν στις συνεδρίες με τους πελάτες τους τις βασικές δεξιότητες και τον κώδικα δεοντολογίας της ICF.
- Παρέχουν ένα αποτελεσματικό πλαίσιο δράσης για τους πελάτες τους.
- Ενισχύσoυν την εμπιστοσύνη τους, την παρουσία τους, την ενεργητική τους ακρόαση, τις ερωτήσεις τους, στη ζωή τους και στην πρακτική coaching που εφαρμόζουν με τους πελάτες τους.
- Αποκτήσουν μια νοοτροπία coaching.
- Αναπτυχθούν προσωπικά και να μετατρέπουν τα εμπόδια σε ευκαιρίες μάθησης.
- Εφαρμόσουν την μάθησή τους στους πελάτες τους – με την υποστήριξη του εκπαιδευτή και του επόπτη τους.
- Υποστηρίξουν τους πελάτες τους, έτσι ώστε να πετύχουν τους στόχους τους και να αναπτυχθούν και εκείνοι προσωπικά, επιτρέποντας να εκδηλώσουν τον καλύτερο τους εαυτό.
Φιλοσοφία Coaching/μοντέλο/προσέγγιση
Φιλοσοφία
Η φιλοσοφία μας στο Coaching και στο συγκεκριμένο πρόγραμμα στηρίζεται στην αφοσίωση. Η αφοσίωση είναι η δύναμη που μας κάνει να πετυχαίνουμε τους στόχους μας, είναι η κατάσταση του νου όπου όλα είναι δυνατά, όπου όλα είναι ξεκάθαρα και όπου τότε υπάρχουν αμέτρητες δυνατότητες. Η φιλοσοφία μας εκφράζεται στο πρόγραμμα, συνδυάζοντας το Business Coaching, το Leadership Coaching και το Executive Coaching. Είναι αυτό που εμείς ονομάσαμε έτσι απλά Business Coaching. Στηρίζεται στο στόχο, στη δράση, στη δέσμευση, στην ανάληψη ευθύνης και στην αφοσίωση ενός νέου υπεύθυνου και απόλυτα εστιασμένου εαυτού.
Μοντέλο
Το μοντέλο coaching που χρησιμοποιούμε στο πρόγραμμα ευθυγραμμίζεται με αυτό που είχε πει ο Ιταλός τενόρος Luciano Pavarotti: “Οι άνθρωποι νομίζουν ότι είμαι πειθαρχημένος. Δεν πρόκειται για πειθαρχία. Πρόκειται για αφοσίωση. Υπάρχει μεγάλη διαφορά.” Όταν πραγματικά αρχίζουμε να κατανοούμε αυτή την τεράστια διαφορά, αναγνωρίζουμε ότι τα πάντα εξαρτώνται από εμάς. Υποστηρίζουμε τους σπουδαστές μας στο πρόγραμμα να αντιληφθούν και να κατανοήσουν πως η αφοσίωση σε κάτι που πραγματικά αγαπούν, μπορεί να οδηγήσει στη μεταμόρφωση του εαυτού τους, του κόσμου γύρω τους και σταδιακά και του κόσμου όλου.
Τα βήματα του μοντέλου στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι 8:
- Συνέπεια κι εστίαση: Συνέπεια και εστίαση στην παράδοση του προγράμματος (Consistency & Focus on program delivery).
- Ερωτήσεις: Ερωτήσεις αναστοχασμού (Reflection questions) προς τους σπουδαστές στο τέλος κάθε ενότητας.
- Αναστοχασμός: Αναστοχασμός των σπουδαστών (Reflections).
- Πρακτική: Ώρες peer coaching με συμφοιτητές.
- Mentoring και Παρατηρούμενες συνεδρίες (observed coaching sessions): 5 συνολικά παρατηρούμενες συνεδρίες με γραπτή ανατροφοδότηση από τον mentor coach – παρατηρητή των συνεδριών & 15,5 ώρες Mentoring με προφορική και γραπτή ανατροφοδότηση από τον mentor coach – αξιολογητή της απόδοσης.
- Δημιουργικότητα: Δημιουργία μοντέλου σπουδαστών και παροχή ανατροφοδότησης από τον παρατηρητή των συνεδριών και εκπαιδευτή του προγράμματος.
- Αξιολόγηση: Αξιολόγηση της απόδοσης στο τέλος του Mentoring.
- Μαθησιακή εμπειρία: Καταγραφή της μαθησιακής εμπειρίας (learning experience) των σπουδαστών όσον αφορά:
- Τη θεωρία του προγράμματος
- Την πρακτική
- Τις παρατηρούμενες συνεδρίες
- Το Mentoring
- Το μοντέλο τους
Προσέγγιση
Η coaching προσέγγισή μας περιλαμβάνει δύο κύριους πυλώνες:
1) Διδασκαλία και αλληλεπίδραση με τους σπουδαστές και
2) Δημιουργία ευκαιριών τροφής για σκέψη – αναστοχασμού για τους σπουδαστές, έτσι ώστε να αναπτύξουν και να ενισχύσουν νέες γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες και προοπτικές, σχετικά με την παρούσα στάση ζωής τους και τον αντίκτυπο που έχει στον εαυτό τους, στους άλλους και στο περιβάλλον. Τι ρόλο μπορεί να έχει πλέον στη ζωή τους η αφοσίωση;
Ημερομηνίες και ώρες διεξαγωγής του προγράμματος
Τμήμα Οκτωβρίου 2024
Θεωρία: Πέμπτη 10/10, 17/10, 24/10, 31/10, 7/11, 14/11, 21/11, 28/11, 12/12, 19/12/2024 & 16/1, 23/1, 6/2, 13/2, 27/2, 6/3, 20/3, 27/3, 3/4, 10/4, 24/4, 8/5, 15/5, 22/5 & 29/5/2025 και τις ώρες 19:00-21:30.
Ομαδικό Mentoring: Πέμπτη 5/12/2024, 9/1, 30/1, 20/2 & 13/3/2025 και τις ώρες 19:00-21:30.
Τμήμα Μαρτίου 2025 (ΝΕΟ)
Θεωρία: Τετάρτη 5/3, 12/3, 19/3, 26/3, 2/4, 9/4, 16/4, 23/4, 7/5, 14/5, 28/5, 4/6, 18/6, 25/6, 9/7, 16/7, 30/7, 3/9, 10/9, 17/9, 24/9, 1/10, 8/10, 15/10 & 22/10/2025 και τις ώρες 19:00-21:30.
Ομαδικό Mentoring: Τετάρτη 30/4, 21/5, 11/6, 2/7 & 23/7/2024 και τις ώρες 19:00-21:30.
Οι σπουδαστές κατά τη διάρκεια της θεωρίας κάνουν την πρακτική τους άσκηση (ώρες peer coaching), 15,5 ώρες Mentoring (12,5 ώρες ομαδικό mentoring – 3 ώρες ατομικό) και 5 παρατηρούμενες συνεδρίες coaching λαμβάνοντας προφορική και γραπτή ανατροφοδότηση από τον mentor coach και παρατηρητή των συνεδριών τους, με σκοπό την βελτίωσή τους όσον αφορά την επίδειξη στις συνεδρίες τους των ICF βασικών δεξιοτήτων και την προετοιμασία τους για τη διαπίστευσή τους από την ICF (International Coaching Federation) ως Accredited Certified Coach (ACC).
Γλώσσα που χρησιμοποιείται για την παράδοση του προγράμματος
Ελληνική.
Μέθοδος παράδοσης του προγράμματος
Η μέθοδος της παράδοσης και των 10 συνολικά ενοτήτων γίνεται μέσω webinars (on line σύγχρονα μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας).
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων
10-12 άτομα.
Απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν οι φοιτητές για να συμμετέχουν στο πρόγραμμα
Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία των σπουδαστών.
Γιατί να επιλέξω το συγκεκριμένο πρόγραμμα
– Κατανοώ πλήρως τις δεξιότητες και τις υποδεξιότητες (markers) που χρειάζεται ο Coach να επιδεικνύει στις συνεδρίες του
– Μαθαίνω σε βάθος τα εργαλεία και τα μοντέλα του Business Coaching
– Μαθαίνω να κάνω Group & Team Coaching σε ομάδες επιχειρήσεων
– Μαθαίνω πως λειτουργούν οι επιχειρήσεις και τι χρειάζεται να κάνω προκειμένου να τις υποστηρίξω μέσω του Business Coaching
– Εφαρμόζω στην πράξη μέσω της πρακτικής άσκησης που συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα, τις δεξιότητες, τα εργαλεία και τα μοντέλα που χρησιμοποιεί ο Business Coach
– Παρακολουθώ και συμμετέχω 62,5 ώρες σε ζωντανές (live) συναντήσεις μαθημάτων
– Δέχομαι γραπτή ανατροφοδότηση σε 5 συνεδρίες με πελάτη (observed coaching sessions)
– Λαμβάνω 15,5 ώρες Mentoring δεχόμενος feedback, έτσι ώστε να είμαι έτοιμος να κάνω συνεδρίες ως επαγγελματίας Business Coach επιπέδου ACC στην αγορά εργασίας, επιδεικνύοντας τις ICF δεξιότητες και προετοιμάζομαι για το τεστ αξιολόγησης γνώσεων της ICF (Coaching Knowledge Assessment), προκειμένου να αξιολογηθώ και να διαπιστευτώ από την ICF ως ACC
– Αποκτώ τη δυνατότητα να γίνω μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Coaching (ICF), έτσι ώστε να είμαι μέλος μιας παγκόσμιας κοινότητας με μέλη σε ολόκληρο τον κόσμο, με δυνατότητα να συμμετέχω σε webinars, δράσεις, συνέδρια
– Αποκτώ μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για να ασκήσω το επάγγελμα του Business Coach
Κόστος επένδυσης
Το κόστος επένδυσης του προγράμματος είναι € 2.600. Μπορείτε να συμμετάσχετε στο πρόγραμμα, είτε α) με εφάπαξ καταβολή του ποσού των € 2.300, είτε β) καταβάλλοντας το ποσό των € 2.600 σε 8 ισόποσες μηνιαίες δόσεις των € 325 για το τμήμα του Οκτωβρίου 2024 ως εξής: 1η δόση έως 30/9/2024, 2η δόση έως 31/10/2024, 3η δόση έως 30/11/2024, 4η δόση έως 31/12/2024, 5η δόση έως 31/1/2025, 6η δόση έως 28/2/2025, 7η δόση έως 31/3/2025 & 8η δόση έως 30/4/2025. Για το τμήμα του Μαρτίου 2024 ως εξής: 1η δόση έως 29/2/2024, 2η δόση έως 31/3/2024, 3η δόση έως 30/4/2024, 4η δόση έως 31/5/2024, 5η δόση έως 30/6/2024, 6η δόση έως 31/7/2024, 7η δόση έως 31/8/2024 & 8η δόση έως 30/9/2024. Σε κάθε περίπτωση η συμμετοχή σας στο πρόγραμμα επιβεβαιώνεται με την κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό της Ακαδημίας: ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ GR4801106680000066800338478 Δικαιούχος: INSPIRATIONAL COACHING AND MENTORING ACADEMY ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, αναγράφοντας στην κατάθεση το ονοματεπώνυμό σας και στέλνοντας σε κάθε περίπτωση το αποδεικτικό της κατάθεσης στο email [email protected]
Αποφοίτηση
Οι σπουδαστές του προγράμματος για να αποφοιτήσουν με επιτυχία από το πρόγραμμα και να λάβουν το δίπλωμά τους, χρειάζεται να:
- Είναι παρόντες στις ώρες θεωρίας του προγράμματος. Από τις 25 συναντήσεις συνολικά μόνο σε 2 μπορεί κάποιος/α να απουσιάσει
- Έχουν κάνει τουλάχιστον 20 ώρες πρακτικής coaching με συμφοιτητές ως coaches και 20 ώρες πρακτικής coaching με συμφοιτητές ως πελάτες (peer coaching)
- Έχουν κάνει 5 παρατηρούμενες συνεδρίες coaching (observed coaching sessions)
- Έχουν συμμετάσχει στις 12,5 ώρες ομαδικές συνεδρίες Mentoring
- Έχουν κάνει 3 ατομικές συνεδρίες Mentoring
- Αναπτύξει και στείλει στον εκπαιδευτή του προγράμματος, το δικό τους μοντέλο coaching με περιγραφή του μοντέλου, των βημάτων και να έχουν καταγράψει σε κάθε βήμα τουλάχιστον 3 ερωτήσεις προς τον πελάτη. Μετά την αποστολή του μοντέλου τους θα λάβουν feedback από τον εκπαιδευτή του προγράμματος
- Καταγράψει και στείλει στον εκπαιδευτή του προγράμματος τη μαθησιακή τους εμπειρία σε σχέση με τη θεωρία, την πρακτική, τις παρατηρούμενες συνεδρίες και το mentoring
- Ολοκληρώσει με επιτυχία τη συνεδρία αξιολόγησης της απόδοσής τους ως Coaches επιπέδου ACC μετά το τέλος της θεωρίας, του Mentoring και των παρατηρούμενων συνεδριών το αργότερο εντός ενός χρόνου από την έναρξη του προγράμματος
- Εξοφλήσει το κόστος επένδυσης του προγράμματος